"Muzica este un raspuns caruia nu i se poate pune nicio intrebare!"
(Nichita Stanescu)
Opera Poze Personalitati Forum Contact
Stiri Opera Nationala
Articole OperaNationala.ro Articole OperaNationala.ro
Opera Nationala Bucuresti Opera Nationala Bucuresti
Opera Comică pentru Copii Bucuresti Opera Comică pentru Copii Bucuresti
Opera Română Craiova Opera Română Craiova
Opera din Brasov Opera din Brasov
Teatrul National de Opera si Balet Constanta Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Opera Nationala Română Cluj-Napoca Opera Nationala Română Cluj-Napoca
Opera Nationala Română Timisoara Opera Nationala Română Timisoara
Opera Nationala Română Iasi Opera Nationala Română Iasi
Teatrul Național de Operă și Operetă "Nae Leonard" Galați Teatrul Național de Operă și Operetă "Nae Leonard" Galați
Teatrul National de Opera si Balet Chisinau Teatrul National de Opera si Balet Chisinau
Teatrul de Balet Sibiu Teatrul de Balet Sibiu
Teatrul National de Opereta Bucuresti Teatrul National de Opereta Bucuresti
Opera Maghiara din Cluj-Napoca Opera Maghiara din Cluj-Napoca
Opera Vox Cluj-Napoca Opera Vox Cluj-Napoca
Teatrul Muzical Ambasadorii Bucuresti Teatrul Muzical Ambasadorii Bucuresti
Festivalul Internaţional "George Enescu" Festivalul Internaţional "George Enescu"
Festivalul Opera Nights - Hunedoara, Deva Festivalul Opera Nights - Hunedoara, Deva
Teatrul Stela Popescu București Teatrul Stela Popescu București
Filarmonica Sibiu Filarmonica Sibiu
Filarmonica "Paul Constantinescu" Ploiești Filarmonica "Paul Constantinescu" Ploiești
Artisti români Artisti români
Grand Cinema Digiplex Baneasa Bucuresti Grand Cinema Digiplex Baneasa Bucuresti
Articole opere din străinătate Articole opere din străinătate
Interviuri Interviuri
Alte articole Alte articole
Stiri opera Stiri opera
Stiri opereta si muzical Stiri opereta si muzical
Stiri balet Stiri balet
Stiri muzică simfonică Stiri muzică simfonică
Stiri concerte Stiri concerte
Stiri culturale Stiri culturale
Stiri teatru Stiri teatru
Stiri teatru pentru copii Stiri teatru pentru copii
Stiri opere din strainatate Stiri opere din strainatate
Teatrul de Revistă "Constantin Tănase" Teatrul de Revistă "Constantin Tănase"
Bancuri sofisticate :-) Bancuri sofisticate :-)

Prezentari opere Romania
Opera Nationala Bucuresti
Teatrul Liric "Elena Teodorini" Craiova
Opera din Brasov
Opera Nationala Romana Cluj-Napoca
Opera Nationala Romana Iasi
Opera Nationala Romana Timisoara
Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Teatrul Muzical "Nae Leonard" Galati
Teatrul National de Opera si Balet Chisinau
Teatrul de Opereta Bucuresti
Opera Comica pentru Copii Bucuresti

Stiri alte categorii
Articole OperaNationala.ro Articole OperaNationala.ro
OperaRail 2020
OperaRail 2014
OperaRail 2019
OperaRail 2018
OperaRail 2017
OperaRail 2016
OperaRail 2015
RomaniaRail 2015
OperaRail 2013
ChinaRail 2015
OperaRail 2012
OperaRail 2024
OperaRail 2023
OperaRail 2022
OperaRail 2021
Artisti români Artisti români
Ludovic Spiess
Felicia Filip
Elena Mosuc
Angela Gheorghiu
Leontina Văduva
Cristian Mihăilescu
Teodor Ilincai
Ionut Pascu
Articole opere din străinătate Articole opere din străinătate
Munchen Bayerische StaatsOper
Budapesta Opera
Arena din Verona
Stockholm Opera Regala
Festivalul Puccini
Ruse Opera
Oslo Operaen
Viena VolksOper
Teatro dell Opera di Roma
Viena StaatsOper
Teatro Alla Scala Milano
London Royal Opera House
Stiri opere din strainatate Stiri opere din strainatate
Sofia Opera House

Soprana Leontina Văduva: "Mi-e frică de spectatorii din România"

[ Din categoria Stiri opera ]
[ Data articol: 2012-01-16 ]
[ Din localitatea Bucuresti ]
[ Tara România ]
 526 Prezentă în România pentru un turneu naţional alături la alte două artiste românce care evoluează pe scene de prestigiu din lume, Ruxandra Donose şi Teodora Gheorghiu, Leontina Văduva ne-a povestit cum este viaţa unei dive a operei internaţionale.

Leontina Văduva, o soprană cu o voce lirică inconfun-da-bilă, excelează în personaje pline de poezie precum cel al Julietei, al Violetei din "Traviata" sau Margareta din "Faust", creaţii în care şi-a demonstrat măiestria artistică şi farmecul inimitabil. Despre marile sale roluri şi despre reîntâlnirea cu publicul din ţara noastră am vorbit şi noi cu marea soprană.


Când aţi descoperit pasiunea de a dărui prin muzică?

Leontina Văduva: Cred că m-am născut cu ea. Tradiţia familiei mele s-a imprimat în celule, în gene. Apoi am simţit nevoia de a mă afirma, de a câştiga simpatia oamenilor, pe de o parte, iar pe de altă parte întotdeauna am dorit să comunic, şi muzica este o formă fantastică de comunicare.

În viaţa fiecărui om, a fiecărui artist există zile mai bune şi zile mai rele. Vi s-a întâmplat vreodată să simţiţi publicul nemulţumit de evoluţia dumneavoastră?

L.V.: Eu personal, bat în lemn, nu am avut probleme de acest gen. Că nu a fost apreciată o regie în mod special, se poate. În ceea ce mă priveşte, în interpretările mele de până acum nu s-a întâmplat ca publicul să fie nemulţumit şi sper să nu se întâmple niciodată.

Cum se construieşte un rol de operă? Cât înseamnă exerciţiu propriu şi cât lucrul cu regizorul?

L.V.: Înţelegerea textului contează în mod deosebit, aşa încât încep prin a face analiza muzicală a partiturii, pentru că în funcţie de aceasta putem să exprimăm pe scenă sentimentele. Lucrul cu regizorul se face mai târziu. Noi, cam într-o lună, o lună şi jumătate trebuie să avem o idee despre rol, venim cu nişte propuneri, iar regizorul, dacă suntem destul de convingători, acceptă propunerea noastră. Lucrul acesta este foarte important şi, dacă nu avem ezitări, atunci regizorul adoptă viziunea noastră. În ceea ce mă priveşte, de obicei am fost foarte aproape de ceea ce şi-au imaginat regizorii, n-am avut surprize cu regii mult prea sofisticate, ultraintelectualizate, ultramoderne. În ultimul timp m-am axat mai mult pe concerte, pentru a fi cât mai prezentă în viaţa fiului meu.

Există diferenţe între publicul din România şi cel din afară?

L.V.: Da, există o mare diferenţă! De spectatorii din România mi-e frică. Pentru că sunt ai mei şi-mi doresc să-i satisfac la ma-ximum. Doresc să le dau tot ce pot eu mai bun, astfel încât ei să fie mândri că i-am reprezentat în străinătate, să le certific faptul că mi-am meritat locul ce mi s-a acordat. Poate că ar fi trebuit să fiu mai greu de abordat, să am mai mult aerul unei dive. Dar nu-l am. Mama mea, Maria Ciobanu, care este efectiv o divă, m-a învăţat că în acest domeniu trebuie umilinţă, dăruire, tenacitate. Şi toate aceste lucruri m-au ajutat să merg pe acest drum şi oamenii să mă aprecieze.

Cât de greu este să ajungi în top pe scena internaţională şi mai ales să te menţii?

L.V.: Nu am avut o reţetă anume. Actualmente, marketingul este extrem de important şi de agresiv. A existat o conjunctură propice în momentul afirmării mele, am avut şansă şi am câştigat concursuri internaţionale, apoi au avut nevoie de o Manon, am cântat Manon la Toulouse şi la Nisa, unde m-a văzut directorul de la Covent Garden, şi toate s-au legat în aşa fel încât pe nesimţite m-am trezit propulsată pe scenele internaţionale. Nu pot spune că am avut o formulă, că mi-am propus să fac anumite lucruri. Când directorul teatrului mi-a propus să lucrez cu un impresar, am acceptat şi, din fericire, ne-am înţeles. A fost o înlănţuire de conjuncturi fericite, dar toate acestea n-ar fi existat dacă nu le-aş fi adăugat o muncă asiduă.

Cum arată o zi obişnuită din viaţa unei dive?

L.V.: De la primul sunet pe care-l scoatem când ne trezim dimineaţa, un murmur, ştim dacă vocea este acolo în ziua respectivă. Această verificare este esenţială liniştii noastre sufleteşti. Apoi urmează studiu, pregătire corporală, vocalize. Fiecare are maniera lui proprie de a se menţine în formă. Acum există şi înregistrări ale unor interpretări celebre pe care le asculţi, te inspiri din tot ceea ce s-a făcut până acum, adaugi nota personală, proprie, şi-ţi construieşti rolul.

Aţi amintit de înregistrări celebre. Cine este modelul dumneavoastră?

L.V.: Pot să spun: nu pentru a fi ca, ci pentru a cânta ca. Deja această mică diferenţă este extrem de importantă. Şi a cânta ca o anumită artistă nu este important, important este să observi cum s-a definit acea personalitate. Aceste lucruri am încercat să le înţeleg, să le descifrez în interpretările pe care le-am ascultat. Am încercat să învăţ de la Virginia Zeani, Ileana Cotrubaş, Viorica Cortez, Renata Tebaldi, Maria Callas. "La Callas" a rămas pentru mine deasupra tuturor, chiar dacă nu a avut o mare longevitate. Cred însă că intensitatea carierei şi a abordării, flacăra cu care a trăit fiecare partitură pe care a interpretat-o, toate acestea o situează deasupra tuturor şi o unicizează. Rămâne un model. Această apropiere de public, impactul pe care l-a avut asupra publicului, pe care ea l-a definit, este extrem de important şi este lucrul spre care tindem fiecare.

Nota actuala: 9 (din 1 note acordate) - Acorda o nota!



Alte titluri din aceeasi categorie

28-03: Operă pe ritmuri lăutărești
V-ați întrebat vreodată cum ar suna opera cu muzica lăutărească? Este o combinație fantastică, în care autenticul nostru, muzica lăutărească, își împletește sonoritățile prin acordurile marilor compozitori.

Astfel, cr ... [ continuare ]
Din categoria Stiri opera

27-03: Aida Pascu, premiul "Tânărul artist al anului"
În 12 aprilie, soprana Aida Pascu va primi la Valencia premiul "Tânărul artist al anului" la gala International Classical Music Awards (ICMA), printre cele mai importante la nivel mondial, în muzica clasică. ... [ continuare ]
Din categoria Stiri opera

20-03: Concert extraordinar Irina Baianț la Ateneul Român, alături de Orchestra Simfonică București
Soprana Irina Baianț, alături de Orchestra Simfonică București, vă invită la un eveniment de gală în 23 martie la Ateneul Român din București, eveniment ce va fi condus de dirijorul John Axelrod.

Concertul Extraordinar își ... [ continuare ]
Din categoria Stiri opera

09-03: Opera pe ritmuri lăutărești
V-ati intrebat vreodată cum ar suna opera cu muzica lautareasca? Este o combinatie fantastica, in care autenticull nostru, muzica lautareasca isi impleteste sonoritatile prin acordurile marilor compozitori.
Astfel, cream un spectacol deosebit ... [ continuare ]
Din categoria Stiri opera

04-03: Reprogramarea Concertelor Placido Domingo din Cluj-Napoca și București
KIMARO Entertainment si Mall4Art anunță reprogramarea concertelor maestrului Placido Domingo, inițial programate pentru data de 23 februarie 2024 la Cluj-Napoca și 26 februarie 2024 la București.

Din păcate, din cauza unei bronș ... [ continuare ]
Din categoria Stiri opera

In constructie
Româna English Italiana Deutsch Français Español
Optiuni
Articole recomandate
Autori articole
Traducatori
Linkuri opera
Linkuri utile
Program lunar
Harta opere Romania
Orase stiri opera
Harti website
Website-ul in Romania
Website-ul in Europa
Website-ul in Asia
Website-ul in Africa
Website-ul si Angela Gheorghiu
Website-ul si Elena Mosuc
Website-ul si Teodor Ilincai
Imagini opere
Wallpapere opere
Opere din lume
Opere din Europa de Est
Opere din Europa de Vest
Opere din Europa de Nord
Opere din Africa
Opere din Asia
Opere din Australia
Opere din America de Nord
Opere din America de Sud
Atentie!
Meditatii
Meditatii Cazare Sondaje Meditatii Universitatea Craiova Dictionar Creare site

Website despre teatrele de opera si opereta din Romania si Europa

© Opera Nationala RO 6 noiembrie 2009 - Prezent

Dictionar   Meditatii   Creare site