"Muzica este un raspuns caruia nu i se poate pune nicio intrebare!"
(Nichita Stanescu)
Opera Poze Personalitati Forum Contact
Stiri Opera Nationala
Articole OperaNationala.ro Articole OperaNationala.ro
Opere din Romania Opere din Romania
Opere din străinătate Opere din străinătate
Artisti români Artisti români
Stiri opera Stiri opera
Stiri opereta si muzical Stiri opereta si muzical
Stiri balet Stiri balet
Stiri concerte Stiri concerte
Stiri culturale Stiri culturale
Stiri muzică simfonică Stiri muzică simfonică
Interviuri Interviuri
Alte articole Alte articole
Stiri teatru Stiri teatru
Stiri teatru pentru copii Stiri teatru pentru copii
Bancuri muzicale și întâmplări haioase :-) Bancuri muzicale și întâmplări haioase :-)

Stiri alte categorii
Opere din Romania Opere din Romania
Opera Națională București
Opera Comică pentru Copii București
Teatrul Național de Operetă și Muzical București
Opera Română Craiova
Opera din Brașov
Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Opera Națională Română Iași
Opera Nationala Română Cluj-Napoca
Opera Națională Română Timișoara
Teatrul Național de Operă și Operetă din Galați
Opera Maghiară din Cluj-Napoca
Teatrul Național de Operă și Balet Chișinău
Teatrul de Balet Sibiu
Festivalul Opera Nights - Hunedoara, Deva
Teatrul Muzical Ambasadorii București
Teatrul "Stela Popescu" București
Opera Vox Cluj-Napoca
Festivalul Internațional "George Enescu" București
Teatrul "Acting Dream" București
Theater du Soleil Entertainment
Grand Cinema Digiplex Băneasa
Teatrul de Revistă "Constantin Tănase" București
Opere din străinătate Opere din străinătate
Arena din Verona
Budapesta Opera
Hedeland Opera
London English National Opera
London Royal Opera House
Milano Teatro alla Scala
Munchen Bayerische StaatsOper
New York Metropolitan Opera
Oslo Operaen
Roma Teatro dell Opera
Ruse Drjavna Opera
Sofia Opera House
Stockholm Royal Swedish Opera
Torre del Lago Puccini
Varna Opera House
Viena StaatsOper
Viena VolksOper
Artisti români Artisti români
Alina Cojocaru
Angela Gheorghiu
Cristian Mihăilescu
Elena Moșuc
Felicia Filip
Haricleea Darclee
Ionuț Pascu
Leontina Văduva
Lucian Petrean
Ludovic Spiess
Teodor Ilincăi
Stiri teatru Stiri teatru
Teatru la cinema
Spectacole de operă Spectacole de operă
Adriana Lecouvreur
Aida
Asa fac toate (Cosi fan tutte)
Boema
Bărbierul din Sevilia
Carmen
Cavalleria rusticana și Paiațe
Clemența lui Tito
Don Giovanni
Don Pasquale
Elixirul dragostei
Flautul fermecat
Freischutz
Germanicul (Il Germanico)
Gianni Schicchi
Idomeneo, Regele Cretei
MacBeth
Madama Butterfly
Manon Lescaut
Mikado
Nabucco
Nunta lui Figaro
Orfeu în infern
Paiațe
Peer Gynt
Rapirea din Serai
Rigoletto
Romeo și Julieta de Charles Gounod
Samson și Dalila
Simone Boccanerra
Tosca
Traviata
Tripticul (Il trittico)
Trubadurul (Il trovatore)
Turandot
Werther
Spectacole de opereta si muzical Spectacole de opereta si muzical
Cartea junglei
Doctor Jivago
Țara surâsului
Femeia, eterna poveste
Frozen
Frumoasa și Bestia
Liliacul
Logodnicul din lună
My Fair Lady
Rebecca
Sânge vienez
Silvia
Sunetul muzicii
Vaduva veselă
Zaraza
Spectacole de balet Spectacole de balet
Corsarul
Don Quijote
Frumoasa din Padurea Adormita
Giselle
Lacul lebedelor
Medea
Spargatorul de nuci
Zorba grecul
Concerte de muzica simfonica Concerte de muzica simfonica
Anotimpurile de Vivaldi
Recviem de Mozart
Recviem de Verdi
Teatre Muntenia (fără București) Teatre Muntenia (fără București)
Ateneul Popular Maior Gheorghe Pastia Focșani
Teatre Oltenia Teatre Oltenia
Teatrul "Ariel" Râmnicu Vâlcea
Teatre Republica Moldova Teatre Republica Moldova
Teatrul "B. P. Hasdeu" din Cahul
Teatre Muntenia (fără București) Teatre Muntenia (fără București)
Teatrul "Tudor Vianu" Giurgiu
Teatrul Alexandru Davila Pitești
Teatre Banat, Crișana, Maramureș Teatre Banat, Crișana, Maramureș
Teatrul Clasic "Ioan Slavici" din Arad
Teatre Oltenia Teatre Oltenia
Teatrul Colibri Craiova
Teatre Dobrogea Teatre Dobrogea
Teatrul Căluțul de mare Constanța
Teatrul de Stat din Constanța
Teatre Moldova Teatre Moldova
Teatrul Dramatic "Fani Tardini" Galați
Teatre Ardeal Teatre Ardeal
Teatrul Dramatic "Ion D. Sîrbu" Petroșani
Teatre București Teatre București
Teatrul Elisabeta București
Teatre Oltenia Teatre Oltenia
Teatrul Elvira Godeanu Târgu-Jiu
Teatre București Teatre București
Teatrul Excelsior București.
Teatrul Țăndărică București
Teatre Moldova Teatre Moldova
Teatrul Gulliver Galați
Teatre București Teatre București
Teatrul Ion Creangă București
Teatre Oltenia Teatre Oltenia
Teatrul Municipal Drobeta Turnu Severin
Teatre Muntenia (fără București) Teatre Muntenia (fără București)
Teatrul Municipal Maior Gheorghe Pastia Focșani
Teatre Republica Moldova Teatre Republica Moldova
Teatrul Național "Mihai Eminescu" din Chișinău
Teatrul Național ”Satiricus Ion Luca Caragiale” Chișinău
Teatre București Teatre București
Teatrul Național București
Teatre Oltenia Teatre Oltenia
Teatrul Național Caracal
Teatrul Național Craiova
Teatre București Teatre București
Teatrul Național pentru Copii Abracadabra București
Teatre Ardeal Teatre Ardeal
Teatrul Național Radu Stanca din Sibiu
Teatrul Național Târgu-Mureș
Teatre Banat, Crișana, Maramureș Teatre Banat, Crișana, Maramureș
Teatrul Național Timișoara
Teatre Moldova Teatre Moldova
Teatrul Național Vasile Alecsandri Iași
Teatre București Teatre București
Teatrul Nottara București
Teatrul Odeon București
Teatre Moldova Teatre Moldova
Teatrul pentru copii și tineret "Luceafărul" Iași
Teatre Republica Moldova Teatre Republica Moldova
Teatrul Republican de Păpuși „Licurici” Chișinău
Teatre Ardeal Teatre Ardeal
Teatrul Sică Alexandrescu Brașov
Teatre Moldova Teatre Moldova
Teatrul Tineretului Piatra Neamț
Teatre Muntenia (fără București) Teatre Muntenia (fără București)
Teatrul Toma Caragiu Ploiești
Teatrul Tony Bulandra Târgoviște
Teatre București Teatre București
UNATC
Teatre Oltenia Teatre Oltenia
Casa de Cultură "Amza Pellea" Băilești

Hvem er det ? Misterioasa "Madama Butterfly" al Oslo Operaen

[ Autor Adrian Trasca ]

[ Din categoria Articole OperaNationala.ro ]
[ Subcategorie OperaRail 2014 ]
[ Subcategorie II Oslo Operaen ]
[ Subcategorie III Madama Butterfly ]
[ Data articol: 2014-09-06 ]
[ Din localitatea Oslo ]
[ Tara Norvegia ]

[ Link poze: http://www.operanationala.ro/poze/poze.php?id_categ=17&nume_categ=oslo---madama-butterfly ]

Romna English Italiana Franais

Hvem er det ? Misterioasa "Madama Butterfly" al Oslo Operaen

 1243 Oslo Operaen. Opera din Oslo. Cel mai nordic punct pe hartă în care am văzut un spectacol de operă şi, mai ales, cea mai bună regie sau reinterpretare a acţiunii unei opere, "Boema" lui Puccini! De aceea, Opera din Oslo este printre favoritele mele între teatrele de operă din străinătate, alături de Arena di Verona, Bayerische StaatsOper din Munchen şi Royal Opera House din Londra. La aceasta contribuie şi designul nu doar futurist, dar şi frumos, al clădirii, unul care permite nu doar admirarea construcţiei, ci şi urcarea (vara) pe acoperişul ei şi admirarea oraşului de la o oarecare altitudine.

Am pornit, deci, de la Bucureşti la Oslo pentru a vedea o altă capodoperă a lui Puccini şi, speram eu, o altă capodoperă ca regie. De la Bucureşti la Craiova cu trenul, din Bănie la Dortmund cu avionul, apoi alte trenuri (24 de ore adunate) până la Oslo, traseul de întoarcere fiind similar. Pe drum aveam planificat să mai văd alte spectacole, desigur, altfel aş fi zburat direct între capitalele României şi Norvegiei.


E linişte. Cortina se ridică. În locul ei rămâne o pânză mare, transparentă. Pe scenă, doar un birou în stânga, un pom uscat în dreapta şi o uşă în centru-dreapta amplasată la vreo doi metri înălţime, câteva mici stânci, mai în faţă un pat improvizat alcătuit dintr-o saltea cu un cearceaf alb peste ea şi o pernă! Un nene mai bătrân, la vreo 60 de ani, vine, se aşează la birou şi pune un diapozitiv. Începe muzica.

Hvem er det?

Pozele (diapozitivele) sunt proiectate pe un ecran mic de pe scenă, dar şi uriaş, cât toată scena, pe pânza transparentă ce este în locul cortinei.
Imagine

Pinkerton apare pe uşa de sus, coboară pe scară şi face poze cu un aparat de fotografiat vechi, analogic, cu un bliț mare şi rotund. Uşor, uşor, fac legătura: pozele de la videoproiector sunt cele făcute de Pinkerton!

Pânza-cortină se ridică. Poza iniţială, cu marea, alb-negru, e în fundal pe toţi pereţii scenei, în spate şi laterale. Undeva în stânga poza cu casa a rămas pe proiector.

Pinkerton e tânăr şi arătos, fizic gen scandinav, are cravată, e în costum modern, pe manşetele căruia se află două linii aurii paralele şi o steluţă tot aurie. Goro e într-un kimono lung, e chel, bătrânel şi cu baston, iar uneori poartă ochelari de soare! Apare şi Sharpless, e într-un costum crem şi nu e nenea bătrân de la începutul operei, aşa cum bănuiam eu! Acesta e deja pe scenă şi se întoarce cu spatele spre cei doi, arătând un uşor dispreţ, când este intonat imnul american!

Hvem er det?

Apare Butterfly. Suita e în rochii roz închis, moderne, iar unele dintre femei chiar fumează - bleah!

Scena de dragoste de dinainte de căsătorie. Pânza se lasă. Ceilalţi dispar în întuneric. Pe scenă rămân Butterfly, Pinkerton şi... personajul misterios. Acesta e în picioare, în stânga, departe, şi îi priveşte atent.

Căsătoria. Cei doi se aşează în genunchi la capetele unei măsuţe. Judecătorul e costumat ca în prezent, cravată şi costum. Un beţiv cade din picioare de băutură şi emoţie. :-)
Imagine

Ciudat este şi acest personaj, beţivul, pe care nu l-am mai văzut nicăieri! Nu mă refer la cârciumile din Oslo :-) , ci la spectacolele "Madama Butterfly" pe care le-am văzut la alte teatre de operă, având recent în memorie, văzute chiar în această vară, Glasgow, Arena di Verona şi Koln. Beţivul cântase puţin şi anterior acestui moment, acuma cântă iar! De asemenea, sunt câteva mici pasaje muzicale instrumentale pe care nu le-am mai auzit nicăieri în această operă!

Vine unchiul Bonzo. Suita, ca semn al renegării, deschide 5-6 trape din podea pe care le trânteşte.
"Ti rinneghiamo! Kami sarundasico! "

Butterfly se schimbă de haine... în spatele diapozitivului. Mi s-a părut ciudat, întrucât pe acesta nu l-am considerat ca făcând parte din decorul celor doi.

Pinkerton îşi ia un halat dintr-un sertar al biroului, ignorând total personajul misterios, care era aşezat pe scaun la birou.

Scena duetului de dragoste: misteriosul se plimbă din când în când de-a lungul scenei, uneori îi priveşte, iar spre final stă cu spatele şi doar ascultă, iar din când în când îşi strânge pumnii.

Hvem er det? Hvem er det?


Actul 2. Cortina se ridică şi dezvăluie acelaşi decor la care s-au adăugat în mijlocul scenei o masă şi câteva scaune, dar şi... un frigider vechi Fram, ca acela din "Madama Butterfly" de la Koln!! Misteriosul e undeva în stânga, Suzuki deretică undeva în dreapta, iar Cio-Cio-San urcă încet pe scară din centru, cu spatele la public, spre uşa din fundalul scenei.

Un bel di, vedremo!
Sunt luminate Butterfly, Suzuki şi... uşa de sus!
După, când e luminată toată scena, se observă că Misteriosul citeşte o scrisoare. Apare Consulul, se aşează la masă. Butterfly se duce în dreapta scenei să ia ceştile cu ceai, e cu spatele, Misteriosul îi strecoară Consulului în mână scrisoarea de la Pinkerton!!
La finalul tabloului, Consulul îi va da scrisoarea înapoi Misteriosului!

Hvem er det? Cine e?

Imagine


"Ce faci dacă nu se mai întoarce?" - Butterfly scapă din mână poza lui Pinkerton, Misteriosul devinde brusc atent, ţinând încă scrisoarea în mână.

"E questooo?" Am făcut un calcul, copilul are între 2 ani şi 7 luni şi 2 ani şi 10 luni. Cam peste tot, la mai toate teatrele de operă, în rol sunt folosiţi copii de 5-7 ani. Aici copilul nu se vede, Butterfly intră pe scenă (din spatele acesteia) cu un cărucior. Misteriosul e sus, pe scară, cu spatele la tot, şi se întoarce şi vede copilul când Butterfly trece cu el... pe lângă scară! E speriat, transfigurat, îşi duce mâna la cap şi suferă mai abitir când Butterfly îi confirmă Consulului că e copilul lui Pinkerton!

Butterfly cântă suferinţele prin care ar trece dacă ar redeveni gheişă, Misteriosul se uită fix la ea, la finalul ariei Butterfly se întoarce brusc şi îl ţintuieşte (pe el!! ) cu privirea, ca şi când l-ar săgeta! Misteriosul simte săgeata şi, încadrat, ca şi Butterfly, într-un nor puternic de lumină, se prăbuşeşte pe scări pe spate, zvârcolindu-se câteva momente!

Cine eeeee???

Se va ridica după câtva timp şi va privi tăcut în continuare. La un moment dat va veni lângă căruţ şi va privi atent copilul.

Se aude tunul. Nava lui Pinkerton intră în port. "Entrava sull nell porto" devine realitate, uşa de sus se deschide, acţiune subliniată de lumină nu foarte puternică pe care o dezvăluie. Cele două femei privesc cu binoclul, Misteriosul leagănă căruţul cu copilul.
Când Butterfly atârnă steagul american de pomul uscat, Misteriosul se întoarce iar cu spatele.
Femeile împrăştie petale de flori pe scenă - petale pe care le iau... din căruţ! -, Misteriosul se duce lângă pomul uscat, îşi ridică privirea şi braţele vertical, iar de sus... cad petale de flori!

Cine e? Hvem er det?
Imagine


Corul mut... te lasă mut! Butterfly pune la videoproiector o poză de la căsătorie. Misteriosul se ridică de la birou, merge încet pe scenă, suferă, scoate scrisoarea, o duce la o lumânare, o arde, suferă, o ţine în mână privind-o cum arde, o pune jos, o stinge călcând-o în picioare cu ură şi durere, suferă, umblă încet pe scenă, suferă, se ţine cu mâinile de cap, suferă, se ghemuieşte, se ridică, merge încet şi apăsat, suferă, suferă, suferă, la final se aşează iar la birou.

Iar după Corul mut... rămâi şi mai mut!

Cine e?

Dacă vreţi să încercaţi să răspundeţi înainte de a vă dezvălui eu, acum este momentul! Luaţi o hârtie, un pix sau stilou şi scrieţi... Cine e personajul misterios?

După Corul mut, Butterfly pune alte poze la videoproiector, poze vizibile uriaş şi pe cortina semitransparentă. O mare, casa ei, apoi se opreşte la una specială, în care apare Pinkerton în mijloc, încadrat în dreapta de o doamnă foarte în vârstă şi încărunţită, iar în stânga de un domn de aceeaşi etate şi aliura.
După câteva secunde, cei trei din poză vin din spate din întuneric din dreapta scenei (reamintesc că videoproiectorul e în stânga acesteia) şi se opresc... exact ca în poză!
După câteva secunde - timp de... o poză - Pinkerton se retrage, iar moşul şi baba vin spre Butterfly afectuoşi. Baba o sărută pe obraji, moşul îi sărută mâna, apoi se duc amândoi la căruţ şi se uită la copil, bucuroşi, apoi o îmbrăţişează iar pe Butterfly pentru... nepoţelul dăruit! Misteriosul pune la videoproiector o poză cu Statuia Libertăţii din New York, timp în care moşul şi baba iau căruţul cu copilul, se salută de la distanţă cu braţele ridicate cu Butterfly şi dispar în spatele scenei! Iar Butterfly are doar un braţ ridicat şi seamănă cu Statuia Libertăţii!

Pe ecran sunt proiectate alte poze din America (New York, Rushmore), muzica în continuare curge - instrumentalul de după Corul mut - în dreapta scenei, difuz la început, în întuneric, reapar moşul, baba şi Pinkerton şi se opresc în acelaşi loc, în aceleaşi poziţii, recreând iar imaginea din poză!!!
La fel ca prima oară, Pinkerton dispare în spate, baba o sărută pe Butterfly pe obraji, moşul îi sărută mâna, apoi... se duc la Misterios şi îl îmbrăţişează, socializează cu el prin gesturi afective şi de prietenie!

Hvem er det? Cine e?
Imagine

Uşor, uşor, e dimineaţă. Moşul şi baba au dispărut încet în întunericul din fundal, Butterfly, luminată doar ea, e în picioare în centrul scenei. Misteriosul - am să continui să îl numesc aşa - se apropie de ea, îi atinge mâna stângă, i-o ridică puţin şi i-o priveşte cu recunoştinţă secunde bune.

Încet se luminează toată scena, Misteriosul se întinde încet, pe o parte, cu fața la public, pe patul improvizat din mijlocul scenei, Butterfly îi cânta copilului să doarmă, apoi se întinde şi ea în spatele Misteriosului şi adoarme.

Pe uşa de sus apar Pinkerton, Consulul şi noua doamnă Pinkerton, ultima rămânând iniţial în dreptul uşii, în timp ce bărbaţii coboară. Suzuki pune la videoproiector poza de la căsătorie şi le arată cât de intens Butterfly îl aştepta. "Non posso rimaner! Non posso rimaner! ", "Nu pot să mai rămân! ", Pinkerton scoate poza de la videoproiector şi cântă "Addio fiori d`asil". Apoi pleacă.

Se trezeşte Butterfly, Misteriosul rămâne întins un timp, apoi se ridică şi el, dar stă şezând pe pat, cu fața la public şi cu spatele la personaje. Se duce apoi spre birou - timp în care Consulul îi dă lui Butterfly un bileţel de la Pinkerton - ajunge la birou, scoate dintr-un sertar nişte bileţele, pe care, după ce le citeşte, le aruncă unul câte unul pe jos, niciunul nefiind cel căutat de el.

Finalul. Butterfly ia pumnalul, traversează scena, se opreşte undeva în dreapta, se aşează în genunchi. Misteriosul întâi o priveşte atent, apoi vine lângă ea, se aşează în genunchi, o atinge, ea aruncă pumnalul, se ridică, "Tu! Tu! Tu! Tu! Lumina ochilor mei! Tu! Tu! "
Misteriosul are şi el privirea aceea că o vede pentru ultima oară. "Amore, addio! addio! piccolo amor! "

Mama îl ia de mână, îl duce mai în spate, îl aşează în genunchi, îl leagă la ochi, îi dă un avion de hârtie, îi spune "Va! Gioca! Gioca! " ("Pleacă! Joacă-te! Joacă-te! "), îi pune steagul american pe umeri şi pe spate, se depărtează, el se joacă fluturând în aer avionul de hârtie, ea se duce în centrul scenei, ia poza lui Pinkerton, o pune pe masă şi, cu ochii la ea, se sinucide cu pumnalul.

În cadrul uşii de sus apare Pinkerton, strigând "Butterfly! Butterfly! " Misteriosul îl aude, îşi dă jos banda de la ochi, aruncă şi steagul de pe umeri, se întoarce spre Pinkerton, tată şi fiu se privesc în ochi pentru prima oară.

Luminile se sting.
Imagine



N-am făcut decât să consemnez interpretarea colosală a Operei din Oslo. Ca şi la "Boema", Opera norvegiană a reuşit să aducă într-o lumină nouă subiectul spectacolului, fără a moderniza de dragul de a fi altfel, dimpotrivă, modificările având nu doar sens, ci şi substanţă consistentă și surprinzătoare. După doar două spectacole văzute aici, mă declar de-a dreptul îndrăgostit de Opera din Oslo, la ale cărei spectacole am să încerc să vin de fiecare dată când am să pot, "operaţie" pe care o recomand cu căldură, deşi clima din capitala Norvegiei este de obicei rece. :-)

Iar de la Oslo se poate lua trenul spre Trondheim, apoi Bodo (14 ore) sau Stockholm, apoi Lulea (citit "luleo" :P), Kiruna, Rovaniemi sau Narvik (22 de ore), locuri de unde iarna se pot vedea the Northern Lights, luminile nordului, cunoscute şi sub numele de Aurora Boreală. ;-)

Avion WizzAir Bucuresti-Oslo în jur de 100-130 de lei pe sens (lei, nu euro! ) în anumite zile din ianuarie-februarie (dacă sunt luate cam cu două luni înainte, adică în această perioadă, noiembrie-decembrie), bilet tren InterRail 5/10 (care poate fi cumpărat şi de la Gara de Nord), în jur de 281 de euro - sau 184 pentru tineri sub 26 de ani, respectiv 253 euro pentru tineri peste 60 de ani ;-) - mai rămân de rezolvat cazarea - cea mai ieftină variantă fiind couchsurfing.org, următoarea airbnb.com - biletul de intrare la Operă şi, mai ales, disponibilitatea fiecăruia de a face acest drum. Pe care eu l-am făcut şi pe care îl consider de vis. Iar Opera din Oslo are în program "Carmen" şi "Bărbierul din Sevilla" la începutul lui februarie. ;-)


În pauză, discut cu o plasatoare - tânără, blondă, frumuşică foc. :-) Printre altele, îi spun că sunt din România, o întreb dacă o ştie pe Angela Gheorghiu şi îmi dă un răspuns dulce: Da, ştie că e româncă şi afirmă că e soprana ei favorită all-time! Accept fraza fără răstălmăciri, refuzând - justificat, zic eu - să mă gândesc că a zis-o din politeţe. :-) Mai ales că în magazinul Operei am găsit câteva dvd-uri cu Angela Gheorghiu: arii de Puccini, arii de Verdi, "Tosca" de la Opera Regală din Londra şi "Fedora", unde cântă alături de Placido Domingo.

După spectacol, având nişte timpi de "omorât", am fost şi am vizitat Teatrul Naţional "Henrik Ibsen" şi Filarmonica. Un pic impropriu spus "vizitat"... am aşteptat să se termine spectacolele programate şi, în timp ce spectatorii ieşeau, eu am intrat pe lângă ei, pe motiv că îmi "uitasem ceva" în sală. :-)

God tur til Oslo! Drum bun spre Oslo! :-)


Distribuţia:
Pinkerton: Riccardo Massi
Sharpless: Yngve Soberg
Suzuki: Ingebjorg Kosmo
Cio-Cio-San: Hui He

Muzica: Giacomo Puccini
Libret: Luigi Illica şi Giuseppe Giacosa
Dirijor: John Helmer Fiore
Regia: Stephen Langridge
Scenografie şi costume: Alison Chitty
Lumini: Chris Davey

Nota actuala: 9.5 (din 2 note acordate) - Acorda o nota!



Alte titluri din aceeasi categorie

01-01: Rigoletto sau Regele se amuză. Isi, a Pari!
5 iunie 2022

Paris. Teatre d`Athenee. Rigoletto. Le roi s`amuse! Ici, a Paris!
Paris. Teatrul Ateneului. Rigoletto. Regele se râde. Aici, la Paris!

Evident, "se râde" e o formă modernă, dulitâliană, de expr ...
[ continuare ]

[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

01-01: Barbierul din FrecciaBianca Firenze - Sevilia
18 iulie 2024

"Il treno Alta Velocita FrecciaBianca per Siviglia e in partenza da binario cinque"
"Trenul de mare viteză FrecciaBianca pentru Sevilia va pleaca în curând de la peronul cinci"

Anunțul se aude ...
[ continuare ]

[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

31-12-2024: Viteazu ăl mic văzu Cavalleria la Craiova. Și Paiațele!
Craiova, 21 aprilie 2022

Doar 4 zile mai târziu după ce am văzut "Cavalleria rusticana" și "Paiațe" la București, am fost la Craiova pentru a vedea aceleași opere! N-am fi făcut asta după doar 4 zile - poate! :D, dar Craiova e ...
[ continuare ]

[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

31-12-2024: 50 și 15 la ONB. La Operă în tricou!
Opera Națională București, 16 noiembrie 2023

Cum ? La Operă în tricou ? La Operă în tricou ?!? La Operă ... în tricou ??? Unde te crezi, dom`le, la meci ? Joacă Universitatea Craiova ?
Cum ? Nu e alb cu albastru ? E al ...
[ continuare ]

[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

30-12-2024: Veneția Malibran, primul interior în interiorul pandemiei
29 august 2020

Am fost la Veneția de foarte multe ori, fiind primul oraş din străinătate pe care l-am "bătut" la picior - ştiu şi ziua când am făcut-o prima oară, 12 ianuarie 1992! La fel ca la Roma, fac un giro (tur pietonal ...
[ continuare ]

[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

In constructie
Romna English Italiana Deutsch Franais Espaol
Optiuni
Articole recomandate
Cautare
Autori articole
Traducatori
Linkuri opera
Linkuri utile
Program lunar
Harta opere Romania
Orase stiri opera
Harti website
Website-ul in Romania
Website-ul in Europa
Website-ul in Asia
Website-ul in Africa
Website-ul si Angela Gheorghiu
Website-ul si Elena Mosuc
Website-ul si Teodor Ilincai
Imagini opere
Wallpapere opere
Opere din lume
Opere din Europa de Est
Opere din Europa de Vest
Opere din Europa de Nord
Opere din Africa
Opere din Asia
Opere din Australia
Opere din America de Nord
Opere din America de Sud
Atentie!
Meditatii
Meditatii Cazare Sondaje Meditatii Universitatea Craiova Dictionar Creare site
Prezentari opere Romania
Opera Nationala Bucuresti
Teatrul Liric "Elena Teodorini" Craiova
Opera din Brasov
Opera Nationala Romana Cluj-Napoca
Opera Nationala Romana Iasi
Opera Nationala Romana Timisoara
Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Teatrul Muzical "Nae Leonard" Galati
Teatrul National de Opera si Balet Chisinau
Teatrul de Opereta Bucuresti
Opera Comica pentru Copii Bucuresti

Articole OperaNationala.ro
ChinaRail 2015
OperaRail 2012
OperaRail 2013
OperaRail 2014
OperaRail 2015
OperaRail 2016
OperaRail 2017
OperaRail 2018
OperaRail 2019
OperaRail 2020
OperaRail 2021
OperaRail 2022
OperaRail 2023
OperaRail 2024
RomaniaRail 2015
Bilanțuri

Website despre teatrele de opera si opereta din Romania si Europa

© Opera Nationala RO 5 noiembrie 2009 - Prezent

Dictionar   Meditatii   Creare site